UMNE AVANTURE – podrška darovitim učenicima od najranije dobi
U Osnovnoj školi Josipa Kozarca u Lipovljanima tijekom školske godine 2024./2025. provodio se projekt Umne avanture, sufinanciran od Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Cilj projekta je rano prepoznavanje potencijalno darovitih učenika razredne nastave te sustavno pružanje podrške njihovom razvoju kroz različite obogaćujuće aktivnosti.
Projekt je započeo informiranjem učitelja, roditelja i učenika o samom programu i njegovim ciljevima, a potom su provedene aktivnosti identifikacije darovitih učenika. U procesu identifikacije korišteni su standardizirani testovi, kreativni zadatci, procjene učitelja i roditelja, kao i opažanja vršnjaka i stručne službe škole.
U projekt je bilo uključeno 13 učenika od 1. do 4. razreda koji su jednom tjedno sudjelovali u posebno osmišljenim radionicama. Radionice su podijeljene u četiri tematska modula:
♦ Kreativni izlet – za razvoj mašte, originalnosti i inovativnog razmišljanja
♦ Logičke staze – za poticanje logičkog zaključivanja i rješavanja problema
♦ Matematička ekspedicija – za razvijanje apstraktnog mišljenja kroz igre s brojevima
♦ Putovanje kroz riječi – za jezično izražavanje i stvaralačko pisanje
Aktivnosti su se provodile kroz igru, istraživanje i timski rad, u poticajnoj i opuštenoj atmosferi. Osim razvoja intelektualnih sposobnosti, naglasak je i na razvoju emocionalne pismenosti, samopouzdanja i međusobnog uvažavanja među učenicima.
Na kraju projekta učenici su predstaviti svoja postignuća u obliku završne prezentacije i izložbe, a svi materijali iz radionica bit će objedinjeni u radnu bilježnicu koja će ostati na raspolaganju školi i budućim generacijama.
Projekt Umne avanture važan je iskorak škole prema sustavnom i dugoročnom pristupu u radu s darovitim učenicima, kojima je potrebna posebna pažnja, razumijevanje i izazovi učenja prilagođeni njihovim sposobnostima.